خوراک نخود و تخم‌مرغ؛ غذای ساده هندی

این غذای گیاهی ساده، سریع و سرشار از فیبر، برای سلامتی خیلی مفید است. نخود یک منبع عالی از منگنز بوده بخش عمده‌ای از نیاز بدن برای استخوان‌سازی را فراهم می‌کند. مخصوصا اگر گیاه‌خوار باشید و دایره مواد غذایی که استفاده می‌کنید محدود باشد.

خوراک نخود و تخم‌مرغ؛ غذای ساده هندی

خوراک هندی نخود و تخم مرغ یکی از آن غذاهای ساده است که همیشه با داشتن کمی نخود پخته در خانه می‌توانید آماده‌اش کنید. اگر مثل من عاشق استفاده از نخود در وعده‌های غذایی باشید حتما همیشه کمی نخود خیس کرده گوشه کابینت دارید و به وقتش آن را می‌پزید و در غذاهای استفاده می‌کنید. این غذا با نخود از قبل پخته شدع فقط ۱۹ دقیقه زمان طبخ نیاز داد. ما از یک وعده غذایی به جز سریع بودن و خوشمزگی چه می‌خواهیم. این یکی که دیگر بعد از همه این خوبی‌ها هندی هم هست و برای عاشقان ادویه می‌تواند یک دوست خوب و همیشگی باشد.

مواد لازم برای تهیه این غذای ساده و خوشمزه هندی

روغن هسته انگور (جایگزین: روغن‌زیتون، روغن آووکادو یا روغن هسته کدوحلوایی)، ۱ قاشق غذاخوری

سیر ساطوری شده، ۲ حبه

فلفل دلمه‌ای زرد نگینی شده، ۲ عدد

فلفل چیلی متوسط قرمز ساطوری شده، ۱ عدد

پیازچه متوسط خرد شده، ۵ ساقه

زیره، ۱ قاشق چایخوری

گشنیز ساطوری شده، یه میزان لازم

۱ زردچوبه، قاشق چای‌خوری 

گوجه‌فرنگی خرد شده، ۳ عدد

نخود پخته شده، ۵۰۰ گرم

تخم مرغ، ۴ عدد

همچنین بخوانید : طرز تهیه سس پستو

۱. در یک تابه نچسب روغن را داغ کنید و سیر، فلفل دلمه، چیلی و قسمت سفید خرد شده پیازچه را بریزید و روی حرارت ملایم تفت دهید. در همین فاصله در یک تابه بزرگ دیگر آب ریخته و بگذارید تا بجوش بیاید.

۲. ادویه‌ها، گوجه، نخود و گشنیز (گشنیزهای ساطوری شده) را به مواد اضافه کنید و اجازه دهید چند دقیقه پخته شود. آب نخود یا کمی آب جوش را اضافه و خیلی آرام هم بزنید تا یکدست شده و خیلی آرام بجوشد.

۳. بعد از بجوش آمدن آب، تخم‌مرغ‌ها را داخل آن بشکنید و بعد از ۲ دقیقه با صافی آن‌ها را خارج کنید. حالا قسمت بالای پیازچه‌ها را بریزید و هم بزنید. بعد با یک چنگال مقدار زیادی از نخودها را له کنید.

زمان پخت غذا تمام شده و حالا نوبت سرو کردن آن رسیده است.

 برای سرو کردن این خوراک گیاهی یک بشقاب نسبتا بزرگ بردارید. مخلوط نخود و سبزیجات را اول بریزید، روی آن را با باقیمانده گشنیزها که درشت‌تر خرد کردید بپوشانید و بعد تخم‌مرغ‌های آب پز شده را روی آن قرار دهید. با قاشق شکاف کوچکی رو آن ایجاد کنید تا زرده نیم‌پز شود. در آخر اگر دوست داشتید کمی زیره روی آن بریزید.

منبع:نگارین فود

بیان دیدگاه